Pasta z siemienia lnianego


Zainspirowana TYM  przepisem, postanowiłam zrobić bardzo zdrową pastę do chleba 🙂

Składniki:

– 1 szklanka nasion lnu,
– 2 łyżki ziaren słonecznika,
– 1 łyżka sezamu,
– 1 duża cebula,
– 2 duże ogórki kiszone,
– 2 ogórki konserwowe,
– 1 szklanka gorącej wody,
– 3 – 4 łyżki przecieru pomidorowego,
– 2 łyżki posiekanej natki pietruszki,

– sól, pieprz,
– ew. 1 – 2 łyżki oleju.

Wykonanie:

Połowę szklanki siemienia wymieszać z sezamem i słonecznikiem, uprażyć chwilę na suchej patelni, przesypać do miski, wymieszać z nieprażonym siemieniem. Partiami zmielić wszystko w młynku do kawy (lub innym urządzeniem kuchennym). Wsypać do miski, dodać gorącej wody i dokładnie wymieszać.
Ogórki kiszone, konserwowe zetrzeć na grubej tarce, cebulę na drobnej (lub posiekać), dodać do siemienia, wyspać natkę, wymieszać, dodawać po 1 łyżce koncentrat pomidorowy sprawdzając czy odpowiada nam jego ilość (jeśli będzie mało to oczywiście dodać), przyprawić solą, pieprzem, ew. dodać oleju.
Pasty wychodzi z tych proporcji duża ilość, ale zniknęła u mnie bardzo szybko, tak nam smakowała. Pyszna na tostowanym razowcu z kiełkami i dodatkowym ogórkiem kiszonym 🙂

Smacznego!!!

print
Previous Słodka sałatka z kaszą pęczak
Next Sałatka makaronowa

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *