Falafele


 

 

Falafele są chyba najpopularniejszymi kotlecikami wegańskim. Łatwo jest je przygotować tylko trzeba trzymać się pewnych zasad 🙂

 

 

 

 

 

Składniki:

  • 2 szklanki suchej ciecierzycy,
  • przyprawy: sól, kumin, ew, pieprz kajeński (odrobina) lub chili,
  • mała cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • ew. natka pietruszki,
  • olej do smażenia.

 

Wykonanie:

Zacznij od namoczenia przez noc ciecierzycy (powinna co najmniej 10 h się moczyć, ale może też dłużej). Przed przygotowaniem falafeli odsącz ją i zmiel surową!! w malakserze lub przekręć przez maszynkę.

Wymieszaj masę z drobno posiekaną cebulą, pietruszką i suchymi dodatkami.

Falafele powinny być dobrze doprawione kuminem i czosnkiem, więc nie obawiaj się tych dodatków.

Masa wbrew pozorom jest klejąca więc bez problemu uformujesz z niej kulki wielkości orzecha włoskiego. Falafele nie są całkiem okrągłe, ale lekko spłaszczone, dlatego dobrze jest je rękoma przycisnąć.

Żeby kotleciki się nie rozwalamy trzeba je ściskać w dłoniach nadając im kształt.

Rozgrzej w rondelku olej (musi być go dużo tak żeby falafele w głębokim tłuszczu się smażyły, ok. 2-3 centymetry). Możesz je też bez problemu usmażyć we frytkownicy.
Na bardzo gorący tłuszcz wrzucaj kotlety, smaż do zrumienienia ok 5-7 minut.

Falafele zjadaj tak lubisz, same  lub np z sosem czosnkowym lub pomidorowym, na ciepło lub na zimno.

Falafele

Falafele

Smacznego!!!

Drukuj
Previous Pasztet sojowy z pieczarkami
Next Zupa czosnkowa z naleśnikami

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *